Általános Szerződési Feltételek

BEVEZETÉS

Az alábbi Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban "ÁSZF") a SEB INTERNATIONAL SERVICE (a továbbiakban "SIS"), lajstromszám: 399 014 216, Vesouli Cégjegyzék; székhely: rue des Chars, Faucogney-et-La-Mer [Haute-Saône és azon személyek között létrejött adásvételre vonatkoznak, akik a ROWENTA honlapjának Pótalkatrész és Tartozék Áruházában, azaz a https://www.rowenta.hu/Tartozék_Bolt honlapon (a továbbiakban a "Honlap") kívánnak vásárolni (a továbbiakban: "Felhasználó").

A csomagok kézbesítését kizárólag Magyarország területén vállaljuk. A jelen ÁSZF kizárólag nem kis- vagy nagykereskedő személyekkel (azaz magánszemélyekkel) kötendő szerződésekre vonatkozik.

A felek megegyeznek, hogy a jogviszonyukat kizárólag a jelen ÁSZF rendelkezései szabályozzák, minden egyéb feltétel alkalmazása köztük kizárt. A SIS kijelenti, hogy megfelel a magyar jog távértékesítésre vonatkozó rendelkezéseinek.

A jelen ÁSZF megfelel a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 5/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és valamennyi alkalmazandó jogszabály releváns rendelkezéseinek.

A jelen ÁSZF célja:

A jelen ÁSZF célja, hogy meghatározza a SIS és a Felhasználó közötti eladások folyamatát, különösen a rendelést, a szolgáltatást, a fizetést és a kiszállítást. Az ÁSZF rendelkezései vonatkoznak valamennyi, a felek közötti rendelések leadása és nyomon követése érdekében szükséges lépésre (2016.07.27-től alkalmazandó).

1. Rendelés

A Honlapon termékrendelés csak abban az esetben adható le, ha a felhasználó egyértelműen azonosítja magát saját felhasználónevének (e-mail címének) és jelszavának beírásával, melyek szigorúan személyes információk.

A rendelés leadása egyben azt jelenti, hogy a Felhasználó elfogadja a termék vagy fogyasztási cikk (a továbbiakban: "Termék") feltüntetett árát és termékleírását.

A Felhasználó a rendelése leadását megelőzően ellenőrizni tudja a megrendelését és az adatait, valamit azonosíthatja és kijavíthatja a felmerülő hibákat.

Az ezzel a ponttal kapcsolatos bármely vitás kérdést a felek a kicseréléssel vagy az alább meghatározott szavatosság keretei között rendezik.

A SIS kijelenti, hogy a Honlapon leadott megrendeléseket kizárólag a rendelkezésére álló árukészlet keretein belül és átlagosan árufajtánként maximum öt darabszámig teljesíti (egyes árufajták eltérő maximummal rendelkezhetnek). Ha valamely termék nincs készleten, a SIS értesíti erről a Felhasználót.

2. Kiszállítás

A megrendelt terméket Magyarország területén belül, a Felhasználó megadott címére tudjuk kiszállítani.

Egyéb címre történő kiszállításhoz a "kiszállítási cím" mezők kitöltése szükséges.

A kiszállítás a csomag előkészítését követő feladástól számított 5 napon belül történik futárszolgálat igénybevételével (átlagos szállítási idő a rendelkezésre álló Termékek esetén)

Amennyiben a címzett távolléte miatt a kézbesítés sikertelen, a futár a csomag átvételének lehetséges helyét és idejét tartalmazó értesítést hagy a címen.

Minden esetben alapvető fontosságú, hogy Ön az átvételkor megvizsgálja a csomag és annak tartalmának állapotát. Probléma esetén az átvételt megtagadhatja. Ebben az esetben a számlán annak dátuma és az ön aláírása mellett "rossz minőség miatt az átvétel megtagadva" tartamú megjegyzést tüntessen fel. Továbbá, ha a termék megvizsgálására csak a kiszállítást követően kerül sor (legfeljebb a termékek átvételének keltét követő három napon belül), kérjük, keresse fel Ügyfélszolgálatunkat a következő elérhetőségen: 0618018434 -as telefonszámon (helyi tarifával hívható hétfőtől péntekig héftőtől-péntekig : 8:00-17:00-ig), ahol informálják Önt a további követendő lépésekről.

Kiszállítási költség:

A kiszállítási költség 1900,- forint.

A kiszállítási költség nem vonatkozik a 9000,- forint összeget meghaladó rendelésekre (kiszállítási költséget nem beleszámítva).

Szolgáltatások:

A SIS az alábbi kiegészítő ingyenes szolgáltatásokat kínálja:

  • Házhozszállítás a cím helyszínétől függetlenül történik, így különösen emeletre is vállaljuk a kiszállítást, amennyiben a futár elegendő hellyel rendelkezik a megrendelt Termék mozgatásához.
  • A vásárlásával kapcsolatban felmerülő problémájára vonatkozó kérdéseivel és kéréseivel az Ügyfélszolgálatunkhoz fordulhat a következő telefonszámon: 0618018434 -as telefonszámon (helyi tarifával hívható hétfőtől péntekig héftőtől-péntekig : 8:00-17:00-ig).

3. Fizetési feltételek

A vásárlását a rendelés leadásakor, online tudja kifizetni Visa kártyával, MasterCarddal vagy Carte Bleue-vel.

A SIS mindent megtesz annak érdekében, hogy biztosítsa az interneten továbbított adatok titkosságát és biztonságát. Ennek érdekében a honlapon biztonságos SSL (Secure Socket Layer) titkosítási csatornát alkalmaz a fizetetéshez.

4. Árak

Az árak forintban kerülnek feltüntetésre, és minden adót tartalmaznak. Az árak nem tartalmazzák a kiszállítás költségét.

Az ár nem változhat attól a pillanattól kezdve, hogy a vásárló leadja a rendelését a raktáron található Termékre. Ha egy vagy több adót vagy járulékot, különösen környezetvédelmi járulékot, bevezetnek, emelnek vagy csökkentenek, a változást megjelenítjük a Termék eladási árában a SIS honlapján és az eladási dokumentumokban.

Egy rendelés során kizárólag egy darab promóciós kód használható fel. Tehát az ajánlatok nem kombinálhatók.

5. Javítási csomagok

A vállalat javítási csomagokat ajánl azon vásárlóink részére, akik az elromlott, és már nem garanciális terméküket szeretnék megjavíttatni, egy hivatalos, szerződött márkaszervizzel. Ezek a javítócsomagok fix árasak, a hiba fajtájától, és mértékétől függetlenül; a termék kategóriáján alapul ezek ára, és tartalmazza a javítási munkadíjat, valamint a beszerzendő alkatrészek árát.

Ahhoz, hogy jogosult legyen a helyszínen kínált javítási csomagra, a javítandó terméknek:

  • A Rowenta márkacsaládba kell tartoznia,
  • Olyan termékcsaládhoz kell tartoznia, amelyhez javítási csomagot kínálunk ezen az oldalon,
  • Kevesebb, mint 15 évvel ezelőtt vásárolták meg (a termék megvásárlásának nyugtán szereplő dátuma, valamint a javítási csomag megvásárlásának napja közötti időszak maximum 15 év lehet)
  • Már nem vonatkozhat rá garancia (jogi vagy kereskedelmi)
  • Legyen teljes, vagyis rendelkezzen az összes olyan elemmel, amely szükséges a működéséhez.
  • A javítási csomagok megrendelése és fizetése az itt leírt feltételek mellett történik. A megrendelésre való tekintettel a vásárló az email címére egy javítási utalványt kap, amelyet ki kell nyomtatni, és elektronikusan is meg kell tartani.

A javítási csomag csak a javítási utalványon szereplő termék javítására szolgál, bármely más termék nem javíttatható vele. Bármiféle postaköltséget, a termék javítása céljából nem szükséges kiegészítő-, vagy alkatrészbeszerzést nem tartalmaz az átalányár.

A javítással megbízott szerződött szakszervizt a csomag megvásárlásakor kell kiválasztani, adataikat pedig a javítási utalvány tartalmazza. Amennyiben a kiválasztott szerződött szakszerviz nem tud a terméknek megfelelő szolgáltalást nyújtani, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal, annak érdekében, hogy a javítási oldal szerkesztésre kerüljön. Az ügyfélszolgálat elérhetőségeit ezen dokumentum elején is megtalálja. 

A javítási csomag egy hiba, vagy termék javítását foglalja magában, a javításhoz szökséges időtől, valamint a szükséges alkatérszek számától függetlenül.

Bármely más problémát- ami nem kapcsolódik a javítási utalványban leírt problémához (a javítási utavlányban jelzett meghibásodáson felüli egyéb probléma, rossz csomagolás miatti terméksérülés, esztétikai hiba, vagy nem működő külső alkatrész elromlása…) az adott javítási utalvány nem fedez.

Semmilyen más megelőző intézkedés nem teendő, a várt javításon kívül.

A javítási utalvány nem használható fel dekorációs elemek cseréjére, vagy kopóalkatrészek és kiegészítők vásárlására. Ezek az alkatrészek megvásárolhatóak a szervizektől, vagy az internetes oldalunkról.

A javítási utalvány nem használható fel dekorációs elemek cseréjére, vagy kopóalkatrészek és kiegészítők vásárlására. Ezek az alkatrészek megvásárolhatóak a szervizektől, vagy az internetes oldalunkról.

A javítási csomag megvásárlásakor és az utalványon szereplő termék típusnak meg kell egyeznie azzal a terméknek a típusával, amelyet a szakszervizbe eljuttatnak.

A javítandó terméket, valamint a javítási utalványt a megadott határidőn (három hónap) belül el kell juttatni a szerződött szakszervizbe.

A javítással megbízott szerződött szakszervizt a csomag megvásárlásakor kell kiválasztani, adataikat pedig a javítási utalvány tartalmazza. Amennyiben a kiválasztott szerződött szakszerviz nem tud a terméknek megfelelő szolgáltalást nyújtani, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal, annak érdekében, hogy a javítási oldal szerkesztésre kerüljön. Az ügyfélszolgálat elérhetőségeit ezen dokumentum elején is megtalálja. 

Felhívjük figyelmét a következő,  6.3-es bekezédsben részletezett elállási feltételekre.

Amennyiben az összes, fentebb említett feltétel fenáll, valamint a szerződött szakszervíz szerint a termék nem javítható, úgy a termék tulajdonosának érte kell mennie. A tulajdonos a javítási ccsomag teljes árárt visszakapja, visszatérítésként.

A javítást követően a termékre a gyártó hat (6) hónapos garanciája vonatkozik- ami a termék visszaadásának napjától számítódik- az ezen az oldalon, a "Garancia" fülön részletezettek szerint. Annak érdekében, hogy ezt a garanciát érvényesíteni tudja, tulajdonosnak be kell mutatnia a javításról szólü nyugtát, amikor visszaviszi a termékét.

6. Visszaküldés

6.1 Szavatosság

A Termékekre vonatkozó szavatosság feltételeit a Honlap "Szavatosság" elnevezésű szakaszánál találhatja.

Emellett nem megfelelő vagy hibás termék esetében (sérült, használt Termék) a megrendelt termék kézbesítését vagy átvételét követő 15 napon belül kérheti az Termék kicserélését. A Termék kicserélésének feltételeiért kérjük, vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal a következő telefonszámon: 0618018434 -as telefonszámon (helyi tarifával hívható hétfőtől péntekig héftőtől-péntekig : 8:00-17:00-ig), ahol tájékoztatják Önt a termék visszaküldésének feltételeiről. A visszaküldött Terméket hiánytalanul, eredeti csomagolásában (tartozékok, használati útmutatók és egyéb dokumentumok, melyeket a csomagolás eredetileg tartalmaz) visszaküldve tudjuk elfogadni. A SIS az Ön rendelésének megfelelő Terméket a kérését követő 10 napon belül megküldi Önnek.

A hiányos, megrongált, sérült vagy használt Termékek visszaküldését nem tudjuk elfogadni.

A fenti szavatossági feltételek mellett a SIS eleget tesz a jogszabályi szavatossági és jótállási kötelezettségének, a jelen ÁSZF 1. számú mellékletében meghatározottak szerint.

6.2 A tartozékokra és fogyasztási cikkekre vonatkozó elállási időszak

Ön elállási jogával élve indokolás nélkül lemondhatja bármely termékre a honlapunkon leadott rendelését. A lemondás érvényességéhez a kérelmét írásban (levélben vagy e-mailben), a termék átvételének dátumától számított 14 napon belül kell megtennie. A nyilatkozatnak a következő információkat kell tartalmaznia:

Az Ön elérhetősége: Név, cím, telefonszám

Címzett: Groupe SEB [Pays] Ügyfélszolgálat

Levélben: [Subsidiary adress]

e-mailben: [email for local Consumer Service]

Ezennel értesítem Önt arról, hogy az alábbi rendelésem vonatkozásában gyakorolom az elállási jogomat:

A Termék(ek) (tüntesse fel a csomagoláson szereplő nevet)

Megrendelés dátuma:

Rendelési szám:

Kézbesítve: (kérjük csatolja a számla dátumát igazoló okiratot)

Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

A Terméket továbbá küldje el (a saját költségén) a [country adress] címen található Groupe SEB Magyarország – [ROWENTA] Visszaküldött Termékek Részlegének raktárába az elállásról értesítő levele (bélyeg dátuma szerinti) feladásának vagy e-mailjének elküldését követő 14 napon belül.

A Termék átvételét követően, de legkésőbb az elállási nyilatkozat megérkezésétől számított 14 napon belül visszafizetjük Önnek a már megfizetett vételárat, a Termék szállításának költségeit kivéve. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A hiányos, megrongált, sérült vagy használt Termékek visszaküldését nem tudjuk elfogadni.

Amennyiben a Termék fogyasztási cikk (a termék használatához szükséges alkotóelem és amelyet a Felhasználó bármilyen eszköz használata nélkül megváltoztathat), a kicserélésnek meghatározott határideje lehet.

6.3 A javítási csomagtól való elállási jog

Azonban, kérjük tartsa tiszeteletben, hogy a javítási csomag egy szolgáltatás, amit parnetünk, egy szerződött szakszerviz nyújt.

Emiatt, a hatályos előírásoknak megfelelően, amennyiben az Ügyfél kifejezetten kérte a Vállalkozástól, hogy a javítási szolgáltatás teljesítése a 14 napos elállási határidőn belül megkezdődjön, az Ügyfél élhet elállási jogával, feltéve, hogy a javítási munka még nem készült el.

Ezenfelül, az Ügyfél az elállási döntésének közléséig a nyújtott szolgáltatásnak megfelelő összeget köteles megfizetni a Társaságnak. Ennek az összegnek arányosnak kell lennie a szolgáltatás árával. Ha a teljes ár túl magas, az összeget a nyújtott szolgáltatás piaci értéke alapján kell kiszámítani.

6.4 További lehetőségek

Minden más esetben a SIS csak abban az esetben tudja elfogadni a visszaküldést, amennyiben ahhoz a 0618018434 -as telefonszámon (helyi tarifával hívható hétfőtől péntekig héftőtől-péntekig : 8 :00-17:00-ig) számon elérhető Ügyfélszolgálatunk formális nyilatkozatával előzetesen hozzájárul. Ebben az esetben a visszaküldött terméket kicseréljük vagy az árát visszatérítjük.

Az Ügyfélszolgálattal való megegyezést követően kérjük a terméket minden esetben küldje vissza a különböző igazoló dokumentumokkal egyetemben a következő címre: Groupe SEB [Country] –[ROWENTA] Pótalkatrész és Tartozék Áruház Visszaküldött Termékek Részleg [country adress].

>

7. Aláírás és bizonyítás:

A ROWENTA honlapján szereplő Pótalkatrész és Tartozék Áruházának minden Felhasználója köteles regisztrálni, amely folyamat segítségével hozzájuthatnak a bejelentkezési adataikhoz (e-mailcím és jelszó). A személyes bejelentkezési adataikat e-mailben küldjük el a Felhasználóinknak.

A rendelés befejezéséről szóló igazolás a bankkártya számának online megadásával és a rendelés megerősítésével jön létre, kötelezettséget keletkeztetve ezzel a rendelési űrlapon szereplő Termékek vételárának megfizetésére.

A megerősítés Ön aláírásának és a honlapon Ön által végrehajtott műveletek kifejezett elfogadásának minősül.

A SIS a vásárlását késedelem nélkül e-mailben visszaigazolja, legkésőbb a rendelés megérkezését követő 48 órán belül. Ugyanebben az e-mailben a SIS el fogja küldeni Önnek a jelen ÁSZF hatályos változatát.

8. Felelősség:

A SIS köteles eredményesen elvégezni a rendelés valamennyi szakaszához szükséges feladatokat, a rendelés felvételétől kezdve az adásvételi szerződés létrejöttét követő valamennyi további szakaszig.

Ennek megfelelően a SIS vállalja, hogy a ROWENTA honlap Pótalkatrész és Tartozék Áruházában árusított termékek leírását a lehető legnagyobb gondossággal és pontossággal készíti el.

Azonban a SIS nem felelős abban az esetben, ha kötelezettségszegését harmadik személy előre nem látható, elháríthatatlan cselekedete okozza vagy vis maior esetén.

Továbbá a SIS nem felelős az Internet használatából eredő veszteségekért és károkért így különösen, amelyeket a szolgáltatás megszakadása, hekkelés, illetéktelen hozzáférés vagy számítógépes vírusok okoznak.

9. Személyes adatok

A SIS kezeliaz Ön rendelésének teljesítéséhez szükséges személyes adatait és lehetséges, hogy kérésének teljesítése érdekében kereskedelmi partnereinek is továbbítja őket.

Kérjük további információkért tekintse meg az Adatkezelési Tájékoztatónkat.

10. Szellemi tulajdonjog

A ROWENTA honlap (www.rowenta.hu) Pótalkatrész és Tartozék Áruházában szereplő valamennyi képi- vagy hangelem, beleértve az alapjául szolgáló technológiát, szerzői jogvédelem, védjegy és szabadalmi oltalom alatt állnak.

További információért, kérjük tekintse meg a Felhasználási Feltételeink Szellemi Tulajdonjog részét.

11. Kiskorúak védelme (18 év alatti gyermekek)

A SIS nem reklámozza célzatosan a termékeit és szolgáltatásit kiskorúak számára, és nem kér vagy gyűjt személyes adatokat kiskorúaktól vagy kiskorúakra vonatkozóan a szülő vagy gyám hozzájárulása nélkül. Amennyiben észleli, hogy a SIS honlapok bármelyikén személyes adatot szolgáltató személy kiskorú, a SIS megtesz minden ésszerűen elvárható intézkedést annak érdekében, hogy az érintett személyes adatokat a lehető leghamarabb eltávolítsa rendszeréből. A SIS az érintett személyes adatokat semmilyen célra nem használja fel, és nem hozza harmadik személyek tudomására.

12. Teljességi záradék

Amennyiben a jelen szerződés bármely feltétele semmis vagy semmissé válik a törvényi, rendeleti szabályozás változása vagy egy bírósági döntés folytán, az semmilyen körülmények között nem érinti a jelen ÁSZF egészének érvényességét.

13. Időbeli hatály

A jelen ÁSZF alkalmazandó egészen addig, amíg a SIS által kínált termékek és szolgáltatások online elérhetőek.

14. Igazolás

A SIS és partnerei informatikai rendszereiben – ésszerűen biztosított körülmények között – tárolt adatok bizonyítják a felek közötti kommunikációt, a rendelést és a fizetést.

15. Tárolás és a tranzakciók archiválása

A rendelési űrlapok és a számlák archiválása megbízható tartós adathordozón történik.

Az ÁSZF a Honlapon folyamatosan elérhető és hozzáférhető, előzetesen megismerhető. Az ÁSZF bárki által tárolható és a Honlapon bármikor előhívható.

Az ÁSZF magyar nyelvű, valamint írásbeli szerződésnek minősül.

16. ALKALMAZANDÓ JOG, JOGHATÓSÁG

A jelen ÁSZF rendelkezésire a magyar jog az irányadó.

A jelen ÁSZF-fel kapcsolatban felmerülő vita esetén a felek elsősorban peren kívüli megegyezésre törekednek a peres eljárást megelőzve.

Ha a Felhasználónak panasza merül fel, azokat a SIS számára a jelen ÁSZF 1.1 pontjában írt elérhetőségein személyesen, írásban, e-mail és telefon útján is jelezheti. A Felhasználó panaszára a SIS a hatályos jogszabályok szerint haladéktalanul választ ad. Emellett vita esetén a Felhasználó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulhat. A SIS székhelye szerint illetékes békéltető testület: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület (Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.; telefon: 06-1-488-2131; fax: 06-1-488-218; e-mail: [email protected]).

Peres eljárás esetén a felek az alperes állandó lakhelye vagy az alperes választása esetén a termék kézbesítésének helye szerinti bíróság illetékességét kötik ki.

17. sz. melléklet: Tájékoztató a kellékszavatosságról és a termékszavatosságról

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a SIS hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a SIS nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

A termék hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.